PSI OPS - moje první 3D střílečka
20.03.2009 23:08PSI OPS je hra, které jsem se zodpovědně věnovala od vánoc, kdy jsem ji dostala. Má první 3D střílečka. Právě jsem prošla posledním kolem a viděla vytoužený nápis TO BE CONTINUED…..
Řeklo by se obyčejná střílečka, ale naučila mne mnoho:
- Trpělivosti. Některé věci jsem opakovala snad stokrát, než jsem to zvládla.
- Překonání senzomotorického handicapu (hezky česky řečeno nešikovnosti). Hraní se podobá hře na klavír (jak já ho nenáviděla, a tady to trénuju dobrovolně!).
Viz: Levá ruka ovládá 10 kláves na klávesnici , mezerník a tabelátor v koncertní souhře, pravá obě tlačítka myši – dalo mi hodně práce to dohromady zkoordinovat, zpočátku jsem působila jako kličkující králík.
Tak například jsem zvládla tunel se světelnou vlnou a osobně jsem přehodila všechny páky v místnosti K1,K2,K3,K4, přesto, že to bylo na hranici lidských možností rychlosti postřehu. Ovšem pak jsem si v návodu přečetla, že to lze udělat i mnohem jednodušší cestou - pomocí MC (Mind Control - schopnosti ovládat jiné lidi). Kdybych se nad tím zamyslela a našla správný algoritmus, ušetřila bych si tu dřinu.
Jiný příklad. Zabití Marleny Kessler a zničení stroje zápalnými lahvemi s otočkami a vyhýbáním před blesky a radiací mi zpočátku zabralo 8 – 10 minut a nesčetněkrát jsem tuto sekvenci opakovala, v konečné fázi po tvrdém nácviku jsem to zvládla i za méně než 2 minuty. Zpočátku jsem stihla hodit jednu láhev na jednu otočku, v konci jsem s přehledem hodila láhve tři, aniž se mi zvedl tlak.
- Schopnosti maximálního soustředění. Ve zlomku vteřiny se dala udělat fatální chyba, která mne vrhla na začátek levelu, tak si představuji simulátor práce u radaru (pochybíš-li, pykáš).
- Schopnosti najít algoritmus řešení. Tak zde se přiznávám, že mnohdy bych se bez návodu nepohnula dopředu, ale i s návodem bylo třeba vždy dopracovat tu nejvhodnější variantu, jak co nejrychleji pokročit dále.
- Schopnosti skončit. Hraní je návyková droga, umět ji zařadit do povinností a hrát pouze, když je „volno“, to je to pravé umění, hezky svou závislost vyjádřil Igor Chaun, který se přiznal, že ho hraní pohltilo (viz Maj compjutr)
- Naději. Ano, počítačové hry mne naučily optimismu. Vše jde vyřešit a trénink dělá mistra. I u situace naprosto neřešitelné v počátku se pomalu vyloupávalo řešení. Ta cesta od beznaděje k světélku naděje, že to půjde a pak ke konečnému úspěchu, to byla ta pravá droga, která mne usazovala k počítači.
- Moudrosti. V té hře jsem prožila podobnost s životní cestou. Vzpomněla jsem na slova své matky: „Měla jsem hezký život, nic špatného mne nepotkalo, ale znovu bych ho prožít nechtěla“. Když jsem si neopatrností v posledním levelu přemazala hru, myslela jsem, že jsem ji ztratila. A pochopila jsem, že už bych znovu nezačala. Byly to vzrušující zážitky, ale znovu je opakovat a vědět, co mne čeká…... to už by nešlo. A stejně tak je tomu se životem.
Obsah
1. Solitary Confinement – Samovazba.
(Trénink schopnosti TK – telekineze)
2. Guard Room – Strážnice.
3. Someting´s gone wrong – Někteří omámení mohou chodit špatně
(Trénink schopnosti MD – čerpání energie).
4. Implant loading dock – Zajistěte přeložení
(Využívání schopnosti RV – vzdálené vidění).
5. Main frame room – Hlavní rámcová místnost.
Leonov Fight (dvě části – s roboty a s Leonovem)
6. Unfinished Business – Nehotový obchod
(Využívání schopnosti MC – mentální kontrola)
7. Assembling the Pieces – Kompletace kusů.
8. Trash Compactor defeat – Porážka u odpadního lisu.
Barret Fight (dvě části - uvnitř a na prostranství)
10. Fears do not lie – Obavy nikdy nespí
. (Trénink schopnosti PK – pyrokineze).
11. Data Vault – Obavy ve sklepě. Psychedelická část.
12. Grave Yard – Smutné pohřebiště.
Wei Lu Fight (dvě části – první se sochami, druhá s Wei-Lu)
13. Everything we worked for – Všechno, na čemž jsem pracovali Projití tunelem se světelnou vlnou.
14. Reactor control room – Reaktorové kontrolní středisko.
15. Fusion tower lobby – Roztavení věže.
Marlena Kessler Fight (dvě části – zničení přístroje, zničení Marleny).
16.From the ether and beyond - Z éteru na druhou stranu. Boj v starobylém hradu s příšerami.
(využívání schopnosti AV – Aura View)
17.The ultimate power – Nejzazší síla.
Nicolas Wrighton Fight (obrazovky).
18. Zdolání minových polí
General Fight.
—————